niedziela, 5 stycznia 2014

COX-1

Trochę się chyba przeziębiłam, więc dla ogólnego komfortu wzięłam aspirynę. Zaraz potem pomyślałam: "co ja najlepszego zrobiłam!? Przecież niesterydowe leki przeciwzapalne takie jak aspiryna blokują cyklooksygenazę, która katalizuję reakcję biosyntezy prostaglandyn z kwasu arachidonowego, a prostagladyny obniżają wydzielanie soków żołądkowych, i teraz jeszcze nabawię się wrzodów!"
Tyle na temat dzisiejszej nauki do koła z chemii. 
Trzymajcie się mocno, jak mostki wodorowe trzymają nici DNA! 

8 komentarzy:

  1. Identyczną rozkminę miałam dzisiaj rano.
    Pozdrawiam :D!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co ta medycyna robi z ludźmi.. :D również pozdrawiam!

      Usuń
  2. "Trzymajcie się mocno, jak mostki wodorowe trzymają nici DNA! " HAHAHA. Poprawiłaś mi na dzisiaj humor. Powodzenia dzisiaj na kole! ;-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, wieczorem sie okaże czy zaliczyłam socjologię, a potem tylko chemia do soboty ;) pzdr!

      Usuń
  3. Nie od dziś wiadomo, że medycyna ryje mózg. Po rozpoczęciu studiów nic już nie wygląda tak samo ;) Dla przykładu, stałam ostatnio w kolejce za mężczyzną, tak koło 50tki. I jakoś zapaliła mi się w mózgu czerwona lampka i niekontrolowane myśli zaczęły płynąć: "rodzinna hipercholesterolemia, pewnie pałeczkowate palce, obciążenie chorobami układu krążenia itd" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś na początku studiów, jak przerabialismy kończyny podziwiałam sieć żylną pewnej starszej pani, która usiadła koło mnie w kościele ;D

      Usuń
  4. Cześć ;) Czy mogłabym umieścić link do Twojego bloga na swoim (druga-strona-stetoskopu.blog.pl)? Też o tematyce medycznej :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń